Eliminacioni faktor na tehničkom pregledu neće biti emisiona klasa motora, već šta vozilo ispušta iz auspuha

Izvor: Niški portal | 09-Feb-2020 | 20:43

Ministarstvo zaštite životne sredine zajedno sa partnerima i drugim entitetima ide ka rešenjima koja će popraviti kvalitet vazduha i stanje životne sredine i ujedno značiti dobrobit za sve, rekao je ministar zaptite životne sredine Goran Trivan na današnjoj javnoj debati o upravljanju otpadnim vozilima u Republici Srbiji koju su organizovali Centar za cirkularnu ekonomiju Privredne komore Srbije i Centar za reciklažu d.o.o, u saradnji sa Ministarstvom.

Uvoz polovnih automobila sa evro 3 motorima će najverovanije biti zabranjen od 1. januara iduće godine, najavljuje ministar zaštite životne sredine Goran Trivan i dodaje da se još razmatra da li će se ta zabrana eventualno odnositi i na vozila emisione klase evro 4.

Trivan ističe da to ne znači da će građanima biti zabranjeno da koriste stare automobile koje već poseduju, ali će ti automobili morati da prođu strožu kontrolu emisije izduvnih gasova od 1. jula 2021. godine.

Srbija će se očistiti od ovog smeća, rekao je Trivan u raspravi, ukazujući da približno milion vozila u Srbiji koja su starija od 10 godina predstavljaju značajan faktor za zagađenje životne sredine i uticaj na kvalitet vazduha. S obzirom na predstojeće subvencije, pozvao je lokalne samouprave, javna preduzeća i druge entitete da se prilikom nabavke službenih vozila opredeljuju za ekološki prihvatljiva, i tako doprinesu unapređenju kvaliteta vazduha i stanja životne sredine.

Eliminacioni faktor na tehničkom pregledu neće biti emisiona klasa motora, objašnjava ministar, već šta vozilo ispušta iz auspuha, što znači da će i stariji autmobili moći da prođu kontrolu ukoliko su dobro održavani ili ako su u njih ugradjeni odgovarajući filteri ili katalizator.

Na konstataciju da će vozači, ipak, teško moći sa svojim vozilima da prođu tehnički pregled i registruju vozila sa motorima emisione klase evro 1 ili 2, Trivan kaže da je to pitanje za MUP, ali i da će, zbog čistijeg vazduha, svako morati da plati „cenu“ vožnje starog automobila, odnosno da uloži u njegovu ispravnost.

Drugo, navodi Trivan, važno je da građani znaju da će moći i dalje da voze automobile koje poseduju, uz uslov da su tehnički ispravni i da od 1. jula sledeće godine zadovolje kriterijume za izduvne gasove.

„Mi smo i sada, kao vlasnici automobila, u obavezi da poštujemo ograničenja emisije izduvnih gasova, samo što se to ne poštuje kako treba“, napomenuo je ministar.

Ističe da će na osnovu propisa MUP-a to biti potpuno rešeno od 1. jula 2021. godine. Nije bitno da li ćete voziti auto star 40 godina ako emituje izduvne gasove u granicama dozvoljenog, poručio je Trivan.

Detaljnije o svemu možete se informisati na sajtu Ministarstva zaštite životne sredine www.ekologija.gov.rs

 

Komentari
0
Pošalji komentar
0WN hkD
Slažem se sa uslovima i pravilima pisanja pisanja komentara.
Povezane Vesti: