Urme su jedna od najzdravijih voćki. Prava su riznica minerala

Izvor: NiškiPortal i zdravailepa.com | 30-May-2018 | 11:19

Sveže, sušene, kandirane, svetle ili tamno braon, urme - datule dolaze sa Arabijskog poluostrva gde su ujedno i nacionalna hrana. Muslimani sa tih područja svoj post prekidaju tako što jedu urme. 

foto: pixabay

Osim šećera, datule imaju i: (količina od 100 grama)
Vlakna – 6.7 g.
Kalijum – 696 mg.
Bakar – 0.4 mg.
Mangan – 0.3 mg.
Magnezijum – 54 mg.
Vitamin B6 – 0.2 mg
 
Urme su blagotvorne kao lek protiv anemije.
Imaju antiinflamatorna dejstva, regulišu krvni pritisak, regulišu krvni pritisak, jačaju kosti.
Datule su idealne kao prevencija ili užina u periodu širenja alergena.
Preporučuju se obolelima od dijabetesa
Urme za mršavljenje su gotovo idealne voćke.
Neverovatno dobar prirodni afrodizijak
 
 
Recepti sa urmama:

Baklava sa urmama i keksom

20 celih urmi, 1/2 kg gotovih kora, 3 pune kašike griza, 250g  kvalitetnog maslaca, 300 grama plazme (mlevene), 150 grama samlevenih oraha 0,8 ml običnog mleka 80 mililitara ulja po izboru.
 
Urme stavite u vodu, pa zatim prokuvajte lagano desetak minuta. Posle skinite ljusku i podrazumeva se izvadite špice. Izručite ih u blender u kome se nalazi mleko i dobro izmiksajte.
Stavite u jednu činiju plazma keks, griz, orahe, istopljen maslac. U sve to prespite pire koji ste dobili od  urmi i još jednom izmešajte. Zatim pređite na kore, jednu za dugoj premazujte sa uljem.  Zatim stavljajte dobijenu smesu na krajeve kora, urolajte i sve ravnomerno slažite u pleh (predhodno nauljen). Ovaj postupak ponavljajte sve do kraja  – dok ne ostanete bez sastojaka. Izrežite role na podjednake komade, zagrejte zatim 80 mililitara ulja i potom prelijte fino preko baklave.
Sve to pecite na 200 stepeni nekih 10 min. Potom smanjite temperaturu na 180.
Kad primetite da su baklave sa urmama porumenele, isključite rernu. 

foto: pixabay

Kuglice sa indijskim orahom i urmama

Sastojci: 100 gr sirovog indijskog oraha , javorov-sirup-klasa-c, 10 – 12 urmi, 2 kašike kakaoa, 2 kašike meda ili javorovog sirupa, 3-4 kašike kokosa za posipanje (opciono), 1 kašika kokosovog ulja (opciono).
 
Kako se prave zdrave kuglice: U blenderu ili seckalici usitnite indijski oraščić, pa dodajte urme, kakao i med ili javorov sirup. Nastavite sa mućenjem dok se masa ne ujednači. Stavite u friižider na 1/2 sata, pa pravite kuglice, koje ćete uvaljati u kokos.





 
Komentari
0
Pošalji komentar
qR3 NdT
Slažem se sa uslovima i pravilima pisanja pisanja komentara.
Povezane Vesti: